Just do it!

May 1, 2013

all Nike
 
Běhat jsem začala minulý rok a myslím, že je to skvělý způsob jak trénovat vytrvalost, kondici a se správnými pomůcklami se navíc dá i velmi přesně měřit, jak se zlepšujete. Nesázejte však všechny karty pouze na běh, měl by být součástí ale rozhodně né jedinou složkou vaší tréningové rutiny.
Tady máte pár tipů jak správně běhat a vytrvat:
1. Základ – nejdůležitější je pořídit si kvalitní boty na běhání. V závislosti na vašich potřebách a terénu, na kterém budete běhat si můžete vybrat boty s větším odpružením, aby vám netrpěly kloub, větší stabilitou nebo tenší podrážkou. Já běhám v Nike Lunar Flyknit +1 a oproti mým starým běžeckým botám jsou tyhle opravdu jiná liga, hlavně díky tomu jak neuvěřitelně se přizpůsobí na patě a lehce se ohýbají na špičce. Ale hlavně, pokud si nevíte rady, nechte si poradit a pamatujte při výběru na to, že běžecká bota by vám měla být volnější, protože vám unavená chodidla můžou při běhu otékat.
2. Nepočítejte kilometry – pro zkušeného bežce bude 10km odpočinkovým během ale pokud teprve začínáte radši než na kilometry si dávejte cíle na čas. Řeknetě si třeba, že každou neděli pobežíte půl hodiny a sami uvidíte jak se začnete brzy zlepšovat a uběhnete delší trasu nebo vám půl hodina bude připadat málo.
3. Uvolněte se – nezatínejte pěsti, čelist a nekrčte ramena. Občas si ruce během běhu vytřepte.
4. Nepřestávej, nepřeháněj – Nemusíte hned přestat, když vás trochu píchá v boku, stačí zpomalit a zhluboka dýchat, ale pokud by vás něco opravdu bolelo, přestaňte.
5. Používejte celé chodidlo – neběhejte příliš po špičkách ani neplácejte chodidly hlasitě o zem, věnujte pozornost tomu, že opravdu prošlápnete celou délku chodidla od paty až po špičku.
6. Změřte si to - stáhněte si do mobilu aplikaci na běhání. Já používám Nike Running+, která je zdarma ale je i spousta dalších. Výhodou je, že díky GPS budete vědět přesně kolik jste uběhli a budou se vám ukládat statistiky jednotlivých běhů, takže můžete lehce vidět, jak se zlepšujete.
7. A nezapomínejte doplnňovat tekutiny a na konci se protáhnout.

Přeju vám pěkného prvního máje a pokud se zrovna nelíbáte můžete si jít vždycky zaběhat:).


31 comments:

Lea Vall said...

ty aj v tomto vyzeras super! -.-

Anonymous said...

marti, jak si psala u vecka, ze neonove nike vidis hodne na netu ( bydlim daleko od prahy a vetsich mest, v kamennem obchode je tu nesezenu.). ja na ne teda na netu narazit nemuzu, max. na nejake podezrele stranky, kde jsou az moc levne a maji takovy ten typicky design nejakeho fake obchodu. nevzpominas si na nejakou stranku, kde bych mohla ty tenisky koupit? diky! jinak super outfit na behani. ;)

Martina said...

Jasne! Na nike.com přece normálně si můžeš objednávat do ČR:) ja jsem si zrovna minuly mesic objednala boty.

Anonymous said...

pro slecnu: ja uz ty nike stejne co ma vecko na nike.com nevidela, taky marne shanim :/ pokud je sezene, at da vedet. :))

Martina said...

Ja jsem navazovala na konverzaci, ze se daji najit jine neonove. Stejne samozrejme ne, je to stara kolekce a navic si vetsinu jeste muzete navrhnout vlastni v jakekoliv barve.

http://store.nike.com/cz/en_gb/?l=shop,pdp,ctr-inline/cid-300/pid-675385/pgid-675381
http://store.nike.com/cz/en_gb/product/free-run-id-running-shoes/?piid=31038&pbid=347110728#?pbid=347110728

atd. :)

Vell said...

jestli opravdu běháš s ofinou, máš můj obdiv! Mně vlasy v obličeji při běhu strašně vadí :)

Radka Sokoliova said...

Super botasky! :)

www.flowerofpassions.blogspot.com

▲Vaci said...

běhán zbožnuju! jsem ráda, že je konecne teplo na to vyběhnout !

Anonymous said...

Tento clanek nema co delat na fashion.blogu.... Hruza

Tereza said...

Taky teď chodím často běhat a dost uvažuji nad tím, že bych zainvestovala do lepších bot (moje staré nike jsou už vážně totální hrůza) :D

LJ said...

Boty jsou super motivace. Koupila jsem si tak hezký, že běhám v podstatě proto, abych se na ně mohla koukat :)

Mery said...

jeej tie boty aj kalhoty! super ze behat sa da aj takto stylovo :)

Janine Maral said...

this gave me motivation!
I will take a run today.

http://theeoptimist.blogspot.com

Anonymous said...

přečetla jsem si první řádek prvního bodu a odmítám pokračovat. boty na běh nemají být jakkoliv odpružené, čím měkkčí boty, tím spíše se kolena zničí, protože nebudou zatěžována a trénována, navíc to akorát podporuje špatné návyky ve stylu: dopady na paty, z čehož se bortí klenba a ničí achilovky. běhat se dá i v plátěnkách a je to i nejlepší

Anonymous said...

Keďže nemám mobil, ktorý by tieto aplikácie podporoval, ako inak sa dá merať diaľka, čas a pod. ?

Anonymous said...

to anonymous (9:43 PM)
fakt dobrá blbosť behať v plátenkách, práve tým si odpáliš kolená...ale veľa štastia s tým :)

jur. said...

akoze super ale ty si tam nedala tu fotku co sme sa dohodli? mas u mna bitku...

Anonymous said...

slovence: je vidět, že netušíš a jsi zmanipulovaná reklamou, jediný na čem záleží, je správná technika (nikoliv technologie), i maraton můžeš uběhnout bosá

Martina said...

Anonym 2: Odmitas pokrtacovat? A co kdybychom se v necem shodly? :D
Jinak, urcite zajimavy nazor rada si o nem prectu vic a samozrejme se vyrabeji tzv. barefoot boty, ktere maji tenkou podrazku a jsou velmi ohebne, tak to uz bych doporucila radsi doporucila ty nez platenky. Chapu i tenhle navrat k prirozenemu pohybu, prave proto delam Crossfit ale nemyslim si, ze na behani na betonu je cokoliv prirozeneho a prave proto se delaji boty ktere dokazi lepe absorbovat naraz podobne jako meka zem. O tom, ze by si ubehla maraton bosa, velmi silne pochybuji.

Anonym 1: Nevim jak dlouho muj blog sledujes, ale tohle je blog o me a o tom co se mi libi, mam rada, inspiruje me, co mi chutna a jake nove restaurace jsem objevila. Vetsina je o tom co nosim ale davam sem vsem o co bych se rada podelila a pokud alespon jednoho cloveka oslovim timhle clankem k behanim nebo mu udelam radost tim, ze mu doporucim jeho novou oblibenou restauraci nebo treba lak na vlasy tak to za to stoji. Jestli se ti nelibi, tak to je mi lito ale me nebavi stale jen pridavat outfity, prijde mi to nudne.

Martina said...

Anonymous ,May 1, 2013 at 10:30 PM: Promin, uplne jsem ti zapomela odpovedet. Stopky ma kazdy mobil a jinak budes muset postaru s mapou naplanovat trasu a vypocitat kolik ma kilometru:)

Anonymous said...

ja som akurat vcera naraz bezala 3 kilometre, pred tym som nebehavala a asi som to prehnala a strasne ma boli bedrovy klb a to aj pri chodzi. Nemas nahodou skusenosti? Katka

Anonymous said...

Tvůj blog je vizuálně moc pěkný, Ty též, Tvé outfity také, ale Tvůj psaný projev je dost na škodu. Chápu, že každému na tom asi tolik nezáleží, ale delší texty se dost špatně čtou. Samozřejmě nakonec se to přelouskat dá, ale poněkud to kazí dojem z jinak velmi nadprůměrného blogu.
A vypadat při běhu jako Ty, také bych běhala s radostí :-).. Moje fotky z fyzických aktivit by se rozhodně zveřejnit nedaly :-).
Jana

Martina said...

Anonym: Diky za komentar :) A co se ti nelibi konkretne? Treba na tom muzu zapracovat:)

Linda Pili said...

Diky za tipy. Ja se na tom snazim pracovat a uz jsem se z posunula z faze "nesnasim behani" do "zas tak hrozne to neni" hahaha... kdyz nemam cas zajit si na jogu, tak behani to jisti - neni se na co vymlouvat :D
http://pilisstyle.blogspot.com/

Anonymous said...

Konkrétně čárky ve větách. Text je pak spíše jen tokem myšlenek, což působí trochu nepromyšleně, zbytečně to shazuje sdělení, jestli mi rozumíš... Vím, dnes tak píše spousta lidí, ale jsem prostě ze staré školy :-). J.

Anonymous said...

me by celkem zajimalo kolik km a v jakem case behas :-)

Martina said...

Běhám tak 7-10km normálně, rychlosti 5-7km za hodinu. Rozhodne nejsem nejaky fantasticky talentovaný běžec:D

Anonymous said...

Při běhu je taky velmi důležité nosit dlouhé ponožky, abys předešla natažení, natržení nebo jinému zranění achillovky/vazů obecně. Když tak koukám na ty fotky, je mi zima na kotníky za Tebe! (:

Liška Ušatá

Anonymous said...

A ačkoliv taky nejsem příliš velká Lunar-fanynka, běh v plátěnkách tedy opravdu ne.

Liška Ušatá

Anonymous said...

maraton muzes ubehnout bosa, viz knizka Born to run ...

Barbora said...

Martinka a aké boli tvoje začiatky? ja mám pocit že po 15 minútach som úplne mimo a to už behávam 2 týždne, neviem či niečo robím nesprávne alebo to tak má byť :/

Post a Comment

ShareThis